Saturday, August 1, 2009

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum kepada sume yang sudi membaca entry ini.. Ok dekat entry ni nak cerita mengenai "Bulan 8".. Tanpa kita sedari, kita sudah hampir dengan hujung tahun.. Kejap ajekan rasa, dah bulan 8 dah!! Ok Tentang bulan 8 korang tahu ke apa yang ada di bulan 8 ni? Jom saya cite tentang Peristiwa2 penting yang akan Berlaku di Bulan 8..

Bulan Kemerdekaan


Hoho, ya ini ialah Bulan Kemerdekaan.. Bulan kebanggan bagi negara kita Malaysia, bulan Negara kita mencapai Kebebasan dari jajahan takluk kuasa asing.. Kita sepatutnya berbangga menjadi warganegara Malaysia, kerana kita sudah mencapai kemerdekaan, ada negara yang masih belum mencapai kebebasan.. Tengok Gaza! Kebebasan mereka macam mana? Xde pun.. Mereka dibunuh dengan kejam oleh Israel Laknatullah... Cuba bandingkan dengan Negara kita!! Ada kita macam mereka? Ada ke Perang2 ni? Ada ke anak2 kecil yang membawa senjata ke sana sini? Ada ke mayat2 berselerak di atas jalan raya? Xade sume tu!! Kita di malaysia, xde ancaman seperti itu bahkan hidup kita aman dan damai!! Xde sapa nak kacau kita.. Tp, kita masih x tahu bersyukur!! Ada yang masih melakukan perkara2 maksiat.. Astaghfirullah!! Balik la ke pangkal jalan wahai sahabat2...
Malaysia Negaraku.. Kibarkan Jalur Gemilang di Semua Tempat.. Jgn tempat yg salah cukup..

Hoho "I Love Malaysia"!! Berbangga la menjadi warganegara Malaysia.. Hoho, sokong la barangan malaysia.. Kaka, ke situ pula..hehe

Hoho.. Hari ini ialah "1st August 2009".. Bulan kemerdekaan disambut dengan penuh keberkatan tahun ini kerana, tggu di bawah!!

Ramadhan Al-Mubarak

Ya.. Ini yang saya nantikan.. Kemunculan Ramadhan disambut dengan keberkatan!! Hehe, sonoknya tahun ni.. Mungkin tahun ini akan lebih meriahkan, sbb disambut dalam bulan kemerdekaan.. Mungkin tahun akan dirahmati oleh Allah taala sbb disambut pada bulan Kebebasan Negara Kita.. Moga2 bergitu la.. Apa2 pun, kita sama2 doakan bulan ramadhan tahun ni akan disambut dengan barakah!! Moga2 jgak malam kemerdekaan tu, kita xkan menyambutnya di bandar, melepak2, merempit tetapi kita sambutnya di Masjid dan Surau!! Mintak doa kepada Allah taala akan memberi Barakah pada Hari Kebebasan Malaysia.. Insya-Allah..


"Ramadhan Mubarak".. X sabonya!! Nak tggu malam Lailatulqadar, insya-Allah, kita akan sama2 jumpa malam tersebut!! Marilah kita sama2 mencarinya... Di bulan ramadhan ni semua Syaitan dibelenggu/dikurung, so xkan ada yang akan melakukan maksiat!! Tapikan nape ada lagi yang lakukan maksiat yer? Hah, itu adalah nafsu kita.. Jangan biarkan nafsu mengawal badan kita!! Terutama waktu kita nak beli makanan berbuka di Pasar Ramadhan!! Jgn dikawal oleh nafsu!!

Akhir kata dari saya, kepada sume yang belum menggantikan puasanya yang lepas, sila berbuat demikian pada bulan syaaban ini!! Dan berpuasa sunat lah kita di Bulan Rasulullah S.A.W. insya-Allah dibulan Ramadhan nnti kita akan senang berpuasa.. insya-Allah

OK, itu sahaja utk entry ini.. Assalamualaikum

Di Post Oleh:

2 Komen!!:

D@U$™ said...

Areman, ajk ler kengkwan kibarkan Jalur Gemilang di blog...

AREMAN said...

Yo Daus.. Ok.. Jom kawan2 kita Kibarkan Jalur Gemilang Di Blog!!

Followers

  • hit counters
  • Favourite Link

    MY BANNER

    *Copy n Paste*
    AREMANLIFE BLOG