Monday, December 27, 2010
Assalamualaikum.. Sebenarnya post ni aq nak posting kemarin, tapi kemarin bz sgt,huhu, so aq posting ari ni laa.. kira halal la noh..kuang2.. Okey3, tajuk post kali ni "26 Disember 2004".. Korang tahu x ni tarikh apa?? Mesti kita dah sedia maklum kan, tarikh ni adalah tarikh berlakunya bencana paling besar buat abad ini iaitu "Musibah Tsunami" di Aceh Indonesia.. Hampir ribuan manusia di Banda Aceh mati dengan serentak.. Subahanallah.. Inilah kuasa Allah S.W.T..
Inilah kuasa Allah S.W.T.. Tengoklah wahai sahabat sekalian, jangan dianggap ombak sebegitu tidak dapat menghancurkan bangunan2 konkrit.. Air mampu memusnahkan semua benda di muka bumi Allah ini dengan sekelip mata sahaja.. Sama2 la kita mengambil iktibar.. Allah menunjukkan ini secara terang-terangan kerana ingin menunjukkan kuasaNya yang maha besar itu.. Sama2 la kita mengambil iktibar..
Subahanallah.. Sahabat sekalian, tengoklah betapa hebatnya kuasaNya.. Ombak yang begitu besar telah memusnahkan semua rumah tetapi hanya tinggal sebuah masjid iaitulah Rumah Allah.. Besar sungguh kuasanya.. Dengan peristiwa ini, terbuktilah betapa hebatnya kuasa Allah, dan Allah mampu melenyapkan dunia ini dengan sekelip mata, tetapi Allah masih memberi kesempatan kepada kita untuk kembali ke jalanNya.. Subahanallah..

Akhir sekali, marilah sama2 kita menghadiahkan Al-Fatihah kepada roh-roh mangsa Tsunami ini, agar roh-roh dicucuri rahmat oleh Allah S.W.T.. Insya-ALLAH

(Al-Fatihah)

sekian sahaja.. Assalamualaikum

0 Komen!!:

Followers

  • hit counters
  • Favourite Link

    MY BANNER

    *Copy n Paste*
    AREMANLIFE BLOG