Thursday, July 30, 2009

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


Assalamualaikum dan selamat perpaduan! Dekat entry ni nak cita tentang"Virus Influenza A H1N1" yang sedang aktif menyerang Penduduk di merata dunia! Banyak negara sudah diserang dan Malaysia salah satu darinya!! Sudah ramai yang terlibat dan setakat ini malaysia mencatatkan 3 kes maut!! Virus ni merebak melalui jangkitan!! Selalunya, yang akan ditumpu ialah orang yang balik dari overseas!! Inilah yang sebabkan makin banyak kes ini di Malaysia!!

Kes yang terbaru, virus ini telah menyerang beberapa IPTA, Sekolah2 dan Pusat Latihan Khidmat Negara!! Ya Allah, takutnya!! Sekarang virus ini sudah sampai ke Kedah!! Arghh, takutnya.. Baru2 ni MRSM Merbok ditutup kerana telah diserang dan disahkan Positif Virus ini.. Ya ALLAH, merbok ngan Alor Setar x jauh pun..

Kepada korang sume, sekarang ini musim hujan, so korang jangan amik ringan dengan demam!! Sebab demam la salah satu virus ni merebak!! Dan ada kes terbaru, anak dalam kandungan disahkan Positif Virus ini.. Kenapa ini terjadi? Sumenyer ada kaitan dengan kesihatan Ibu yang mengandung!! Sekarang, virus itu sedang menular, jgn amik ringan.. Ia boleh membawa maut!!

So, klau korang ada tanda2 Virus ini, pergi segera dapatkan rawatan dari Pusat Kesihatan.. Kita kenalah cuba melawan virus ini.. Moga2 ia akan kembali pulih ke asalnya semula..

"Mengelak lebih baik daripada Mengubati"

So, Sekian utk entry ini.. Dekatkan diri dengan Allah.. Insya-Allah
Assalamualaikum

Di Post Oleh:

0 Komen!!:

Followers

  • hit counters
  • Favourite Link

    MY BANNER

    *Copy n Paste*
    AREMANLIFE BLOG