Thursday, June 4, 2009

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum.. Kat post ni saya nak cite tentang Hafazan Al-Quran.. Lepas cuti sekolah ni, saya akan memasuki pertandingan Hafazan Al-Quran yang dianjurkan oleh pihak sekolah saya sendiri.. Tujuan pertandingan ni wat adalah mencari wakil hafazan taun depan ke peringkat Daerah walaupun kolah saya tu dah ade wakilnye tp masih mencari.. Hehe, kolah saya dapat No. 3 di peringkat daerah taun ni.. Ermm.. Sonok rasa bila dapat wakil kolah kan!!.. Ermm.. dakpelah, bukan rezeki saya kot, lagi pun kawan saya tu bacaan die lagi mantap dari saya..

Taun lepas adelah saya wakil kolah saya.. Dapat no 3 gak.. Perghh, saingan taun lepas mmg gile2 beb, lawan ngan budak kola agama tu beb!! Yela, diorang tu sume cukup syarat hafazan, saya x cukup.. Diorang sume hafal 8 surah cukup tapi saya ermm.. hanya 5 surah aje.. Tapi alhamdulillah.. Dapat gak no 3, tapi xleh wakil daerah..ermm.. dakpelah.. mgkin rezeki diorang..


Korang kenal x die ni? Mustahil klau korang x kenal kan.. Nama die Muhammad Al-Hafiz, die ni Juara Hafazan Al-Quran peringkat Kebangsaan tau.. Die dah hafal 30 juzuk Al-Quran dan telah menghafal beberapa hadis.. Perghh, dalam usia yang begitu muda, dah hafal 30 juzuk Al-Quran.. Mmg x leh caya la.. Kita sepatutnya berbangga tau sebab Adek Muhammad ni orang Malaysia.. Diala idolaku..

Pertandingan yang saya akan hadapi lepas cuti ni syarat pertandingan kena hafal surah Yaasin, As-Sajdah, Jumaat, Insan dan Waqiaah.. Tapi, saya aru hafal tiga Yaasin, As-Sajdah dan Jumaat.. Waqiaah dan Insan aru sipi2 aje.. Ermm, x tahu nak wat gane ag dah ni.. Dakpe, aku kena try the best aku leh wat.. Btul x kawan2?..hehe, so korang doakan saya yer, agar dpat menghafal surah tu dengan baik sekali, moga2 dengan berkat korang doa, terbuah untuk man.. So, doakan man yer.. So, sekian sahaja untuk entry kali ini.. Sekian.. Assalamualaikum..

Di Post Oleh:

2 Komen!!:

Ummi Hanie said...

salam...

akak pun zaman skola2 dulu selalu masuk Hafazan , penah sekali mase form 1 jadi juara hafazan peringkat ngr perak , alhmdllh ...

AREMAN said...

wasalam Ummi..

Wow!! Johan Hafazan peringkat negeri perak.. Tahniah!!
Hebat tu.. Man pun takat kolah jer..
hehe... Ebatnyer Ummi ni

Followers

  • hit counters
  • Favourite Link

    MY BANNER

    *Copy n Paste*
    AREMANLIFE BLOG