Thursday, April 9, 2009

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


Assalamualaikum.. Pe kabo sume? Moga2 sihat2 ye.. Saye nak cite skit tentang tempat yang kita sering kunjung iaitu surau atau masjid iaitulah Rumah ALLAH. Pernahkah kita selama ni sedar tempat yang paling selamat sekali iaitulah rumah Allah. Tetapi manusia zaman sekarang ni, memilih tempat sebaliknya contohnya consert2, club2 dan tempat yg x senonoh lah!! Saye nak cite skit, ari tu saye rasa tension sgt sebab takut exam penggal ni!! Takut target saye x dapat!! Pastu ari tu ustaz saye kata, dekatlah diri kamu dengan rumah Allah, insya-Allah, hati kamu akan tenang dan berdoa dan solat hajat dan memohon doa kita dengan sepenuh hati!! Dan bila saye berbuat sedemikian, mmg saye rasa sangat perbezaannya!! Dan exam saye, Alhamdulillah.. sumenye ok!! Marilah kita sama2 menuju ke rumah Allah, bukannye tempat yang x senonoh..

Sesungguhnya, Allah Swt benar-benar akan mengabulkan doa setiap hamba-Nya sebagaimana termaktub dalam AlQur’an Surat Al-Baqarah ayat 186: “Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, Maka (jawablah), bahwasanya aku adalah dekat. aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, Maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.”

Tengoklah wahai kaum muslimin dan muslimat sekalian, Allah akan memakbulkan doa yang kita pinta, yang penting kita berdoa, jgn cuma mahu harap dimakbulkan tetapi tidak pernah berdoa dengan khusyuk!! Jadi, marilah kita sama2 menuju ke jalan yang benar..

“Bagaimana engkau mengiinginkan sesuatu yang luar biasa, padahal engkau sedniri tak mengubah dirimu? Dari kebiasaamu? Kita banyak meminta, banyak berharap kepada Allah Tapi sibuknya meminta, kadang kita tak sempat menilai diri sedniri. Padahal kalau kita meminta dan berakibat kita mengubah diri, maka Allah akan memebri apa yang kita minta. Karena sebetulnya doa itu adalah pengiring agar kita bisa mengubah diri kita. Jika kita tidak pernah mau mengubah diri kita menjadi lebih baik, maka tentu ada yang salah dengan permintaan kita.”..


Surau Sekolah Menengah Teknik Alor Setar

Lihatlah betapa cantiknya Rumah Allah.. Marilah kita sama2 menuju ke sana.. Moga2 kita diberi Hidayah oleh Allah..AMIN

Sekian..




1 Komen!!:

AREMAN said...

Alhamdulillah.. Tempat yang paling aman sekali ialah Rumah ALLAH.. Marilah kita sama2 ke sana.. insya-ALLAH, moga2 kita akan mendapat keberkatan oleh ALLAH S.W.T

Followers

  • hit counters
  • Favourite Link

    MY BANNER

    *Copy n Paste*
    AREMANLIFE BLOG